Comença el dia amb un recorregut amb bicicleta per l’eEstany Pudent (vegeu la ruta verda 2), l’espai que concentra una major biodiversitat i presenta més possibilitats per a l’observació d’ocells.
Aquest estany acull una de les concentracions de cabussons collnegres més importants d’Europa. Observar-los un dia de calma, amb les aigües del llac com un mirall, resulta un espectacle sorprenent.
Per a més informació pots descarregar-te la Guia de Rutes Verdes i el Catàleg d’Ocells de Formentera.
Distància: 3.400 m / Desnivell: 4 m / Dificultat: Fàcil
Seguim el recorregut per l’illa amb bicicleta i ens endinsam en la ruta verda 1 (la Savina – ses Illetes). Enllaçarem aquesta ruta des de la Savina, seguint pel camí de sa Guia, gaudirem d’un paisatge de savines, arbustos, dunes i aigües turqueses.
Durant aquesta ruta, la primera platja que trobem és la de Cavall d’en Borràs, singular per les seves aigües cristal·lines que li confereixen un aspecte de piscina natural. I a continuació, la famosa platja de ses Illetes, molt característica per les seves petites illes i catalogada com una de les millors platges del món per moltes guies com, per exemple, The Lonely Planet.
Si ens animam, podem seguir la ruta caminant pes Trucadors, una llarga llengua d’arena on s’uneixen la cara est i oest de l’illa. És un camí d’arena i roques amb la mar a banda i banda. En arribar al final, podràs observar les espectaculars vistes de la veïna illa de *s’Espalmador.
*Si vols visitar s’Espalmador, només es pot fer amb una embarcació
En finalitzar la ruta, pots triar un dels quioscos i/o restaurants de la zona per gaudir d’un bon menjar envoltat de mar.
Sabem que ha set un dia bastant llarg i que probablement estàs una mica més cansat de l’habitual així que et recomanam finalitzar el dia passejant tranquil·lament pel Mercat Artesà i Artístic de Sant Ferran i degustant la cuina de Formentera en un dels restaurants d’aquesta localitat.
A més, si ets un autentico cinèfil, els dijous en la plaça de l’Església a Sant Ferran, podràs gaudir de cinema a la fresca, un dels clàssics de l’estiu formenterer. I si coincideix que és divendres, a més gaudiràs de música en viu en la seva plaça principal, un fantàstic pla!